Monday 20 March 2017

Bagaimana Saya Tangani Masalah Baju Berkedut Semasa Travel

Teks : Zairy Amir
Video : BestOfPenang Youtube Channel

Sepanjang saya bertugas sebagai Pewagai Pendidikan Daerah selama 3 tahun menuntut saya untuk kerap keluar kawasan selama dua ke tiga hari. Sebagai seorang lelaki yang masih berjiwa muda (saya berumur 26 pada ketika itu) saya kurang gemar untuk membawa muatan yang berlebihan ketika bermusafir. Tambahan pula saya kerap menunggang motosikal, jadi muatan berlebihan bukanlah sesuatu yang saya inginkan.


Tapi timbul pula masalah lain apabila saya sampai ke destinasi. Baju-baju yang disumbat masuk ke dalam beg galas belakang hampir kesemuanya berkedut, Walau apa cara lipatan sekalipun ianya tetap akan berkedut. Jadi ketika inilah minda kreatif bermain peranan. Anda boleh saksikan bagaimana untuk mengemaskan semula pakaian anda yang telah berkedut apabila dimasukkan kedalam beg.

AWAS! Untuk hotel yang mempunyai kemudahan hair dryer sahaja. ;)

No comments:

Post a Comment